Which song / music gave you shivers today ?

Discussion in 'Conversations About Good Music' started by DAW, Apr 30, 2014.

  1. DAW

    DAW Kapellmeister

    Joined:
    Nov 8, 2013
    Messages:
    224
    Likes Received:
    40
    It's all in the title ...

    __________________________​
    May I begin ? :dancing:

    Karunesh : ' Punjab '

    album : Global Spirit - 2002
    Code:
    http://www.youtube.com/watch?v=p6qfZNFU5fU
    [​IMG]

    Used everyday as 'reference track', just perfect IMHO :bow: .

    It's in fact a cover of the song: ' Aao Tumko Sitaaron Mein ' - 1968 :

    Code:
    http://www.youtube.com/watch?v=amrXuXTGnPw
    and can only lead to ... ♥ ♥ ♥ :

    [​IMG]

    ...

    Your turn ( please ... ) => *yes*
     
  2.  
  3. Introninja

    Introninja Audiosexual

    Joined:
    Dec 10, 2013
    Messages:
    1,536
    Likes Received:
    825
    Location:
    Location Location
    is that Aishwarya Rai? Don't ask me how i may know :wink:
     
  4. DAW

    DAW Kapellmeister

    Joined:
    Nov 8, 2013
    Messages:
    224
    Likes Received:
    40
    She is Aishwarya Rai , absolutely :wink: .

    Does not exist. It's impossible. I've searched. Years.
    Was designed in 3D Max or Maya ( Māyā *yes* ) ( 'delusion' in Sanskrit ; trying 'puns', ... sorry :) ... )
     
  5. DAW

    DAW Kapellmeister

    Joined:
    Nov 8, 2013
    Messages:
    224
    Likes Received:
    40
    Claude Nougaro : ' Nougayork '

    album : Nougayork - 1987
    Code:
    http://www.youtube.com/watch?v=YvxyHPv3RJc  best audio
    
    http://www.youtube.com/watch?v=2o2yqqRmCGM  in studio with the cats
    [​IMG]

    Code:
    http://fr.wikipedia.org/wiki/Nougayork_(album)
    Used also on blues days as ' kick in the a** track ' :grooves: .
     
  6. DAW

    DAW Kapellmeister

    Joined:
    Nov 8, 2013
    Messages:
    224
    Likes Received:
    40
    Véronique Sanson : ' Rien que de l'eau '

    album : Sans regrets - 1993
    Code:
    http://www.youtube.com/watch?v=Aw9s34TQkDE  best audio
    
    http://www.youtube.com/watch?v=dFZatj5XHcc  original video clip
    [​IMG]

    Code:
    http://fr.wikipedia.org/wiki/Sans_regrets
    Bass : Leland Sklar :grooves: :thumbsup: .
    Guitars : Michael Thompson :guitarhero: *yes*.
     
  7. Introninja

    Introninja Audiosexual

    Joined:
    Dec 10, 2013
    Messages:
    1,536
    Likes Received:
    825
    Location:
    Location Location
    this had me going @41sec

    [​IMG]
     
  8. Demon

    Demon Producer

    Joined:
    Mar 13, 2014
    Messages:
    660
    Likes Received:
    112
    Location:
    Melbourne, Australia
    Today... this morning (still early here), this one did:

    http://www.youtube.com/watch?v=zzz0YVEgT5U

    Band: Behemoth
    Song: At The Left Hand Ov God
    From the album: The Apostasy

    Damn, I love these Polish dudes!
     
  9. DAW

    DAW Kapellmeister

    Joined:
    Nov 8, 2013
    Messages:
    224
    Likes Received:
    40
    Had to use Google translate to 'get it' *yes* ...

    She exists and she moves :

     
  10. Tasty Laundry

    Tasty Laundry Newbie

    Joined:
    Apr 12, 2014
    Messages:
    6
    Likes Received:
    0
    Killah Priest's album "The Psychic World of Walter Reed". I've been itching for some HipHop that's not all trapped out plus KP has been a favorite of mine since his first album Heavy Mental.

    Peace,
    Tasty Laundry
     
  11. agaricfly

    agaricfly Newbie

    Joined:
    Apr 11, 2014
    Messages:
    9
    Likes Received:
    1
    I'm showing my age, here.. but I actually had a weird dream, a couple of nights ago, that I was on a coach, travelling through remote German villages and the woman sat opposite me had a carrier bag with a picture of the late, great Billy Mackenzie on it, together with the lyrics from this song... Dreams, eh!!!

    http://www.youtube.com/watch?v=I3Gv1nqNM_I
     
  12. Evorax

    Evorax Rock Star

    Joined:
    Feb 28, 2013
    Messages:
    1,764
    Likes Received:
    315
    Location:
    Bowerstone Castle
    I just cracked up when i saw your post. :rofl: :rofl: I don't say i don't like it, because i'm multi-genre taste guy (i even have long hair BTW), but the contrast between the other posted songs and yours is sooo sooo big. :rofl: that's awesome. :headbang:
     
  13. Demon

    Demon Producer

    Joined:
    Mar 13, 2014
    Messages:
    660
    Likes Received:
    112
    Location:
    Melbourne, Australia
    Hey, contrast is good!

    I had hair down to my waist and I cut it a few weeks ago, almost army short! Still getting used to it.

    And yeah, Behemoth rocks!
     
  14. Introninja

    Introninja Audiosexual

    Joined:
    Dec 10, 2013
    Messages:
    1,536
    Likes Received:
    825
    Location:
    Location Location
    it takes the Demon to rise the heavens from Hell his name should really be Constantine :bleh:
    [​IMG]
     
  15. Evorax

    Evorax Rock Star

    Joined:
    Feb 28, 2013
    Messages:
    1,764
    Likes Received:
    315
    Location:
    Bowerstone Castle
    :rofl: Constantin(without e) is my real first name. :rofl: I'm dead serious. :sad: But i guess Constantin in my country means "Constantine" in english... I dunno. :dunno: (sorry for offtopic though)
     
  16. Demon

    Demon Producer

    Joined:
    Mar 13, 2014
    Messages:
    660
    Likes Received:
    112
    Location:
    Melbourne, Australia
    Well, my real first name means "Man of Christ", so go figure...
     
  17. Evorax

    Evorax Rock Star

    Joined:
    Feb 28, 2013
    Messages:
    1,764
    Likes Received:
    315
    Location:
    Bowerstone Castle
    :rofl: Damn...

    Let's get back on topic or else the moderators will promote us on the martyr level :rofl:
     
  18. Introninja

    Introninja Audiosexual

    Joined:
    Dec 10, 2013
    Messages:
    1,536
    Likes Received:
    825
    Location:
    Location Location
    No comment...(Yes your wondering then why post..sleep on it)
     
  19. real

    real Ultrasonic

    Joined:
    Apr 2, 2013
    Messages:
    66
    Likes Received:
    39
    Wow - I feel like the only hip hop head here.....
    Actually, I'm eclectic as hell. I listen to everything as long as I feel it. Consequently, I have many "goosebump" inducing songs across multiple genres. I'm gonna represent for the hip hop heads today and share this classic GangStar joint. Enjoy!
    ]
     
  20. Introninja

    Introninja Audiosexual

    Joined:
    Dec 10, 2013
    Messages:
    1,536
    Likes Received:
    825
    Location:
    Location Location
    Nah right behind you
     
  21. cripple9

    cripple9 Ultrasonic

    Joined:
    Dec 27, 2012
    Messages:
    40
    Likes Received:
    26
    Location:
    USA
    This one always gives me a unique feeling. I think I may have a touch of synesthesia, lol. I wish all of the Captain's albums were as clean as this version of Bat chain Puller released in 2012.

     
Loading...
Loading...