Hi, need light on this...

Discussion in 'Software' started by Z3r0Str1k3, Jan 23, 2022.

  1. Z3r0Str1k3

    Z3r0Str1k3 Member

    Joined:
    Jan 2, 2022
    Messages:
    45
    Likes Received:
    11
    Hi , im trying to register the Devious Machine Duck downloaded from the sistersite... not from a mirrors... and the keygen says its a malware... i tried with some sandbox and still alert that its malware... i recently installed another vst from that site and i have no prob... how can i be sure this is a false positive , even the sandbox telling me its not secure?
    should i send some email or something? to noticed this?
     
  2.  
  3. Arabian_jesus

    Arabian_jesus Rock Star

    Joined:
    Jul 2, 2019
    Messages:
    600
    Likes Received:
    455
    Best Answer
    It's not malware. All anti-virus software will say that keygens are viruses as keygens use similar code to some viruses. Duck was released after R2R release their root certificate testing software, so download it and test Duck with it. If it says it's okay it has not been tampered with whatsoever.

    It's called TEAM R2R Root Certificate.
     
    • Like Like x 3
    • Winner Winner x 2
    • Agree Agree x 1
    • List
  4. Lois Lane

    Lois Lane Audiosexual

    Joined:
    Jan 16, 2019
    Messages:
    2,643
    Likes Received:
    2,785
    Location:
    Someplace Over The Rainbow
    Don't worry about it. "Our people" insure a sterile environment. All releases are clean and virus free. Here is the staff rigorously testing the day's downloads.

    [​IMG]
     
    Last edited: Jan 24, 2022
  5. BuntyMcCunty

    BuntyMcCunty Platinum Record

    Joined:
    Nov 13, 2019
    Messages:
    402
    Likes Received:
    203
    Location:
    Liverpool
    I'm always mystified that people still use antivirus software. Slows your computer down, stops you installing the good stuff, doesn't actually catch the stuff you should be worried about. I don't think I've used one for ten years now. Good back up strategy is much better IMO.
     
  6. D____R

    D____R Ultrasonic

    Joined:
    Feb 24, 2021
    Messages:
    78
    Likes Received:
    37
    Windows Defender is perfectly fine for virus crap.
     
  7. Z3r0Str1k3

    Z3r0Str1k3 Member

    Joined:
    Jan 2, 2022
    Messages:
    45
    Likes Received:
    11
    oh.. okay i didnt know about the certificate ! i installed some kazrog plugins and works fine.. yes de w10 antivirus detect like a virus... BUT weird case... i just want to try with the avast sandbox (usefull tool for these cases), and avast tell me that the keygen its fine, not a virus at all, but with this keygen jump off..
    well thx for the response and light ! gonna install it right now !
    im gonna check that certificate, i dont see it anywhere til now. thanks.
     
  8. Z3r0Str1k3

    Z3r0Str1k3 Member

    Joined:
    Jan 2, 2022
    Messages:
    45
    Likes Received:
    11
    haha .. yesss i know that .. thats why i found this weird.. why it still jumping off the alert ? xd . nevermind.. gonna install it anyway.. thx !
     
  9. Z3r0Str1k3

    Z3r0Str1k3 Member

    Joined:
    Jan 2, 2022
    Messages:
    45
    Likes Received:
    11
    IMO cause its a really good one the w10 antivirus ( not like old version before xd ).. but with these keygens and cracks its like its made on purpose xd

    Yes ! i have back ups... but.. im still waitin to have some money and grab a new external disk... all the other are full of .. "things borrowed without permission" xD
     
  10. naitguy

    naitguy Platinum Record

    Joined:
    Jan 9, 2017
    Messages:
    398
    Likes Received:
    276
    Location:
    Canada
    Nothing wrong with being extra cautious and running keygens in the sandbox, but as you discovered, your a/v will still run detections on it. For those situations where the end result is going to be something that can't have a virus anyways (ex. a generated serial number is just a string you type into an app, and isn't going to have a virus), I just turn off a/v while running sandboxed.
     
  11. Z3r0Str1k3

    Z3r0Str1k3 Member

    Joined:
    Jan 2, 2022
    Messages:
    45
    Likes Received:
    11
    Hi ! .. yes.. im absolutely ignorant about these things.. i wanna know when to a keygen its just a text modifier ? i guess its called? or doing? ... but meanwhile.. i need some extra cautios... thx for the clarification !
    by the way... u know where can i find more about these kind of "keygen" i love R2R work since always... but u know.. with the "falses positives" and sum i am an ignorant.. im kind of worried when i dont know where its for real a false postiive... xd
    thx for any response ! ♥
     
  12. clone

    clone Audiosexual

    Joined:
    Feb 5, 2021
    Messages:
    1,835
    Likes Received:
    758
    a standard Keygen is not a text modifier. It is taking selected information from the machine it is running on, which the programmer originally used to generate product codes for their User. Then using *same* algorithm using the collected system information, it is generating a product activation code which the program will accept as being valid.

    This is watered down explanation, but it should work fine for what you need to know.
     
Loading...
Similar Threads - need light Forum Date
New Track: Chasing Neon Lights. feedback needed Our Music Feb 25, 2021
Need Suggestion for motherboard in my mining setup Computer Hardware Yesterday at 1:35 AM
Need a VST or like for making grooves with my own wavs/samples - HELP! Working with Sound May 13, 2022
need help with symlinks and relocating folders to external drives Mac / Hackintosh May 9, 2022
Need a favor from whoever owns an EDIROL/Roland SD-90/SD-80 Synthesizers May 6, 2022
Loading...