Arpeggiators

Discussion in 'Kontakt' started by salomao, Feb 7, 2016.

  1. salomao

    salomao Newbie

    Joined:
    Feb 1, 2016
    Messages:
    11
    Likes Received:
    1
    Hi

    I'm looking for some rithmic patterns /arpeggiators to use in kontakt. Are there any libraries that will do that?

    I want to use some arpeggiator sinth/fastsynth sounds in a few dance songs but don't know if there are any specific libraries for kontakt.

    Thank you
     
  2.  
  3. Talmi

    Talmi Audiosexual

    Joined:
    Dec 22, 2015
    Messages:
    2,042
    Likes Received:
    1,703
    Check the Goldbaby synth library named DFS Blue...Fat synth and arp. but there are many others I'll check my HD
     
  4. salomao

    salomao Newbie

    Joined:
    Feb 1, 2016
    Messages:
    11
    Likes Received:
    1
    Thank you so much.

    Still waiting for some more advises.
     
  5. DieM

    DieM Rock Star

    Joined:
    Aug 15, 2015
    Messages:
    764
    Likes Received:
    456
    Location:
    Somewhere in Scotland
    CL Projects Old School Arps is half decent.
    There is a ul link on our sister sight.
    I don't own many Kontakt synths but I do like this one :)
     
    Last edited: Feb 7, 2016
  6. Cosmosys

    Cosmosys Newbie

    Joined:
    Feb 7, 2016
    Messages:
    1
    Likes Received:
    2
    What about the BlueArp Arpeggio..., it's a free but very good Arp.
    You can download it below the Video describe. have fun
     
  7. salomao

    salomao Newbie

    Joined:
    Feb 1, 2016
    Messages:
    11
    Likes Received:
    1
    I want to use the arpeggiators in live performance. Does this plugin do the job?
     
  8. Ankit

    Ankit Guest

    Try Cthulhu.:wink:
     
  9. MozartEstLa

    MozartEstLa Platinum Record

    Joined:
    Jul 13, 2014
    Messages:
    645
    Likes Received:
    280
    Location:
    France
    Also take a look from satYatunes website for 5 free skins! Satya is a cool guy!
     
  10. MozartEstLa

    MozartEstLa Platinum Record

    Joined:
    Jul 13, 2014
    Messages:
    645
    Likes Received:
    280
    Location:
    France
    :excl: Too complex!!!! in fact exactly like its developer... Steve Duda! :rofl:
     
    Last edited: Feb 7, 2016
  11. MozartEstLa

    MozartEstLa Platinum Record

    Joined:
    Jul 13, 2014
    Messages:
    645
    Likes Received:
    280
    Location:
    France
    What about these assistance requests without hardware descriptions, DAW, etc?
    Next time "I want..." => I'll search!



    What's your platform? PC Win x86? Win x64? Mac? GameBoy? (Kontakt exists for all of these, except GB). Also what's your DAW?

    You'd want to mean along Kontakt?

    MIDI controller ----> Arpeggiator plugin ----> Kontakt plugin ?

    It's a strange request, IMO, seems to be troll or something like.... guy is M.I.A.

    Assuming you're using 64-bit Windows OS:

    - Maybe consideration about ARP plugin in stock - integrated in your DAW (mystery?)
    - BlueARP, really it will very difficult to find better, and for free, Sir! choice #1 for me.
    - I've tried Nora 2 demo = disappointed!!!
    - Kirnu-Cream, why not? has few GUI issues (missing 16th line in matrix, in particular). Or free Kirnu (solid reputation).
    - Perhaps Catanya (as I've read some posts and articles), but I never tested it (not sure trial exists).
    - The "Oscar" goes to... Cthulhu, simply read my reply just above... and what's this inpronuncable plugin name? this guy walks on his head, arent?:dunno: Probably powerful (chorder too) but requires 6-hour AskVideo/Groove3 tutorial...

    MacOS X: Numerology?
     
    Last edited: Feb 8, 2016
  12. Talmi

    Talmi Audiosexual

    Joined:
    Dec 22, 2015
    Messages:
    2,042
    Likes Received:
    1,703
    Yeah Cthulhu is - but Kirnu is the same to that regard - a bit confusing to use, but they are great tools. I somehow use more Kirnu though for complex arpeggio on multiple vstis - although vous avez bien raison it's very buggy - and the developper doesn't do a lot of updates.
     
  13. MozartEstLa

    MozartEstLa Platinum Record

    Joined:
    Jul 13, 2014
    Messages:
    645
    Likes Received:
    280
    Location:
    France
    Oh some French words, bravo Talmi!

    Kirnu-Cream was the first arpeggiator I've bought, but since, I'm using BlueARP instead, also using midiChords (from InsertPizHere, donationware) as chorder - fantastic, easy to use, x64, stable... really!
     
  14. Talmi

    Talmi Audiosexual

    Joined:
    Dec 22, 2015
    Messages:
    2,042
    Likes Received:
    1,703
    En fait ce n'est pas vraiment difficile pour moi, le français étant ma langue !! I'm gonna try blueArp it looks nice, thanks for the tip...I don't really use chorders, I can play most simple chords (not the arpeggios !) live, and for more complex chord progression I go for RapidComposer.
     
  15. Talmi

    Talmi Audiosexual

    Joined:
    Dec 22, 2015
    Messages:
    2,042
    Likes Received:
    1,703
    BTW merci pour les conseils pour Dualism, j'ai réglé mes problèmes et je peux le faire tourner sans souci dans samplitude dorénavant même sur toutes les pistes, plus de problème de CPU.
     
  16. MozartEstLa

    MozartEstLa Platinum Record

    Joined:
    Jul 13, 2014
    Messages:
    645
    Likes Received:
    280
    Location:
    France
    Je ne me souvenais plus t'avoir donné des conseils sur Dualism (donc de DMGAudio), je suis actif (bavard même) sur AudioSexPro depuis quelques jours, beaucoup de messages écrits et lus... en France? au Québec? ailleurs? (si ce n'est pas indiscret)
     
  17. Talmi

    Talmi Audiosexual

    Joined:
    Dec 22, 2015
    Messages:
    2,042
    Likes Received:
    1,703
    En fait c'est un commentaire que tu avais laissé dans une release Dmg audio de r2r parlant des problèmes concernant dualism (après une série d'excellents jeu de mots). J'ai acheté les plugs dmg mais je lis toujours les posts les concernant justement parce que j'avais quelques problèmes, je n'avais pas posé de question et j'avais un peu délaissé Dualism ces derniers temps (pour Nugen Audio Visualizer avec MonoFilter et stereoizer mais ils utilisent beaucoup de ressources), mais visiblement d'autres ont aussi ces soucis et ton commentaire a résolu mon problème. Donc merci ) Tu es très actif et je t'en suis reconnaissant.
    Je suis en France, à Paris, et toi ?
     
  18. MozartEstLa

    MozartEstLa Platinum Record

    Joined:
    Jul 13, 2014
    Messages:
    645
    Likes Received:
    280
    Location:
    France
    En effet j'ai retrouvé le commentaire commun! mon vieux cerveau avait déjà oublié, désolé, il est en mode "Tube Saturation" :yes: je trouve que les "GUI" des Nugen ressemblent beaucoup aux DMGAudio, peut-être le même designer (ou deux sociétés jumelles)... Pas de souci pour mon activité ici, je le fais que par passion, tout simplement, et tout ce qu'on fait par passion, on le fait avec plaisir. Je réside à Chartres, là où il y a une magnifique cathédrale (à vrai dire, il n'y a que ça de bien, ville bourgeoise, donc qui ne me ressemble pas. Je t'envoie une invitation (nouvelle conversation) si je ne l'ai pas déjà fait. => c'est fait !
     
    Last edited: Feb 8, 2016
  19. Talmi

    Talmi Audiosexual

    Joined:
    Dec 22, 2015
    Messages:
    2,042
    Likes Received:
    1,703
    :rofl:Non je comprends, tu participes à beaucoup de sujets on ne peut pas se souvenir de tout.
    Maintenant que tu me le fais remarquer, c'est vrai Nugen et DMG se ressemblent beaucoup graphiquement (et j'ai changé ma carte graphique, optant pour une geforce 960 passive justement pour les dmg et les nugens), et ce sont deux boites britanniques...Je ne serai en effet pas surpris d'apprendre qu'elles ont un designer commun. Les interfaces sont jolies, assez intuitives mais le rendu graphique chez moi est un peu douloureux...
    Merci pour l'invit, je viens d'y répondre...
    Chartres est une jolie ville ! Le monde entier converge vers AudioSex c'est sympathique...
     
  20. MozartEstLa

    MozartEstLa Platinum Record

    Joined:
    Jul 13, 2014
    Messages:
    645
    Likes Received:
    280
    Location:
    France
    Try "Anti-troll"...
     
Loading...
Similar Threads - Arpeggiators Forum Date
Are there Guitar and Piano arpeggiators that make these sounds? Samplers, Synthesizers Feb 20, 2024
Good Arpeggiators 2022 Software Jul 2, 2022
Good Arpeggiators? Software Dec 16, 2012
Loading...